2010. augusztus 8., vasárnap

Hosszú

A tegnapi majdnemmaratont igazából cipőtesztnek szántam, no nem olyannak amik az edzesonline-on épp folyamatban vannak, csak azt akartam tesztelni, hogy az öreg, széthordott Adidas Response edzőcipőmet bírja-e még hosszútávon a lábam. Nagyjából mindenki tudja már itt rólam, hogy kacérkodom a minimalista hozzáállással, mind lábbeliben, mind egyéb felszerelésben, sőt a mezítlábas futással is, így tudni akartam, hogy a csillapítását már minden bizonnyal rég elvesztett öreg cipő milyen hatással lesz rám. Rövidebb futásokra ki szoktam vinni és nem tapasztaltam semmi furát, de hosszabb távon a tavalyi Balaton Szupermaraton egyik versenynapján kívül nem hordtam. Akkor télen vettem a Brooks Defyance-t, mert azt gondoltam, az alkalmankénti térdérzékenységem az elhasználódott cipő okozza, de aztán a Böszmén a régiben se volt rosszabb futni....

No tehát, amúgy is hosszút terveztem, aszfaltosat, hát akkor lássuk a cipőt. No igen, csak épp nem tudtam ellenállni egy kis iramjáték-jellegű tempóváltogatásnak, valamint bukdácsolós, gazos-füves terepen is mentem (magas térdemeléssel kb) így végül nem tudom, az enyhe tüneteket a vacak cipő, a hosszú távhoz képest időnkénti erősebb tempó, vagy simán a mostanság abszolvált futásokhoz képest hosszú táv és sok aszfalt okozta :)

Mindenesetre, először a terepes részen, alig 1 óra után éreztem valami furát a térdemben, de egy guggolástól elmúlt, így nem tekintem fontosnak. Kb 3 óra után kezdtem érezni a csípőmet, de nem nevezném fájdalomnak az érzést, inkább valami elnehezülés-tompa nyomás jellegű volt, de a tempóváltás után teljesen eltűnt. Hazaérve - 4 és fél óra futás után - teljesen lazának éreztem a lábaimat, állataim ellátása és egy zuhany után a korábban emlegetett fekvő hős pózban néztem a hosszútávúszást a tévében. Ma reggelre egy minimális, fájdalomnak alig nevezhető érzés volt a bal térd külső oldalán, a lábszárcsont végénél, de ezt inkább annak tulajdonítom, hogy a padka nélküli országúton mindig a menetiránnyanl szemben, tehát a bal szélén futottam, így a bal lábam valamivel alacsonyabban ért földet, ráadásul az út széle kifelé lejt, ugyebár. Ez több mint 4 órán keresztül biztosan számít.

Hogy mit akartam ebből kihozni? Végülis semmit :) Futottam egy jót. Az adidast meg még nem dobom ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése