2010. január 14., csütörtök

Mezítláb

Egy ideje eldöntöttem, hogy mezítlábas szakaszokat iktatok az edzésekbe azzal a céllal, hogy erősítsem a lábizmokat és tökéletesítsem a talajfogásomat. Cípőben is szeretnék az egyszerű neutrálisnál is minimálisabbra váltani, mert ugyebár mezítláb azért nem lehet akárhol futni, így a cipő nem kikerülhető. Persze jól kinéztem a New Balance WT100-ast, ami nemhogy Mo-on, de egész Európában nem kapható. Csak a Távol-Keletről vagy az Államokból rendelhető.

Tehát hetente legalább egyszer kocorászok párszáz métert mezítláb, ha az időjárás is engedi. Hóban, jégen azért mégsem...Általában az edzés közepe-táján kerül erre sor, jellemzően közepesen kemény erdei földutakon vagy füvön. Egyelőre egész jól megy a dolog, bár tegnap észrevettem valamit.

Már korábban kezdtem megfigyelni, hogy a jobb lábamon bütyökféle igyekszik kialakulni aminek nem igazán értem az okát. Nem fáj különösebben, egyelőre csak nagyon kis mértékben szűkítette a nagylábujj mozgását, de akkor is látszik, hogy van és ez nem tetszik. Tavaly télen éreztem először, azóta se nem jobb, se nem rosszabb. Kedves sporttársak mondták, hogy valószínűleg harántboltozat-süllyedés okozza amitől a csontok eltolódnak eymástól, de ugyebár a lábujjat a cipő visszatartja így az izületnél deformálódik. Ez az eszmefuttatás nem hangzik hülyeségnek, de nem hittem, hogy valóban ilyesmi okozza a bajt nálam.

Most viszont a nagyon hideg, hódarával borított talajon tettem egy új felfedezést ebben az irányban. Mégpedig: a bal lábam alig fázott és cipőbe bújás után azonnal átmelegedett, a bal esetében viszont, a lábujjaim olyan mértékben fáztak-fájtak, hogy kezdte elrontani az egész tartásomat, és még a cipő felvétele után is nagyon sokáig gyakorlatilag érzéketlen volt több lábujj ezen a lábon.

Oda fogok figyelni még jobban ezekre az apróságokra és meglátjuk, mit tapasztalok a továbbiakban. Dokihoz nem szívesen megyek ezzel, mert elég fura tapasztalatom van ortopéd orvosokkal (két méterről rámnézve: Fáj? Ha nagyon akarja, írhatok egy betétet)



From Bozót fut